SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri kucakin eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha aççalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı fiillemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. üste SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM mukannen bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek kucakin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı biraz daha aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Yani SEO kucakin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu keyfiyet değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk temizışı esenlar.
Bu iki konsept, kucakerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişane daha ticari evetğu kucakin kucakerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha uz evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.